Alp'le Havana'yI geziyoruz!

10.2.16

Ağzı açık bakakalan Alp.. Seyahatimiz boyunca ondan mutlusu yoktu. Her tarafta büyük, çok gürültülü antika arabalardan olunca kendini kaybetti bizim sarı kafa..

Evet Havana, Küba çocukla gidilebilecek bir destinasyon.. Çocukla seyahat pekala oluyor! Sadece daha fazla (etrafta amaçsızca koşma-zıplama) molalı, yemeli içmelisinden. Biz de keyfini çıkarıyoruz bir yandan. Aslında bu durumdan hiç de şikayetçi değiliz. Eskiden olsa, koştur koştur, hep bir sonraki yere yetişme telaşı ile geçerdi gezilerimiz. Sindire sindire geziyoruz, her köşenin fotoğrafı beynimize kazınıyor böylece..

Havana'da Alp'le neler yaptık yazının devamında..

Bu arada, diğer Küba yazılarımız da burada..

Panama'dan gidişimiz çok kolaydı. Copaairlines ile direkt uçuşla sadece 2.5 saatte gitmiş olduk. Panama'da olduğumuz süreyi iyi değerlendirsek iyi olacak. Dünyanın bu ucuna gelmek için saatler gelmemize gerek yokken..

Küba'yı çok sevdik ailecek. Çok güzel anılarla, bizi o anlara geri götürecek birçok fotoğrafla geri döndük...

En ve tek sevdiği şapkasını meğer ilerleyen günlerde kaybedecekmişiz.. Ne üzüldü ama.

Küçük insan Alp..

Meydanlar ailecek en sevdiğimiz, Alp koşsun eğlensin, gelen geçene bakalım biz de:)

En iyi arkadaşımla ben.. O süper bir tatil arkadaşı!

Eh biraz da müzik o zaman!! Hey! Lluvia de Oro bu barın adı. Merak edenlere.. Tipik bir Küba barı. Canlı müzik, salsa ve rom olmazsa olmazlardan.. Biz Havana'da olduğumuz neredeyse hergün, uğradık buraya. Grup çok başarılı! Performans daha başlamadan, ön masalarda yerimizi kapıp ya da bir arada insan kalabalığı değişirken boşalan bir masaya geçiverdik.

Küba'da çok güzel meydanlar var. Alp sağolsun, biz herbirinde uzun uzun vakit geçirdik. Sırayla bir Murat bir ben oyunlar oynadık. Bu sevimli sarı kafayla gel de oynama ama bakar mısınız:)

Sarı Kafa artik ziplayabilen biri! iki ayağının yerden kesildiği ilk yer Küba oldu:) Neden acaba.. Antika arabaların Alp'e yaptırmayacağı yok! Hiç şaşırmadığınızı tahmin ediyorum.
Bizim bineceğimiz tabii ki de kırmızı olmalıydı! Antika arabalarla bir şehir turu atmadan olmaz, yalnız küçük bir bilgi, bu arabalarla 1 saat tur $35 yaklaşık olarak. Pazarlıkla $30 hatta $25 dolara iniyorlar. Peki, tahmin edin bakalım, bir doktorun aylık maaşı ne kadar? Sadece $60 dolar! Buna rağmen Küba Tıp alanında çok kıymetli doktorlar yetiştiren ve dünyaya gönderen bir ülke! Idealist olmak bu değil de nedir!

Küba'daydık! Yey!
Castro büyük bir Atatürk hayranı imiş. Ata'mızın büstünü gidip gördük, gururlandık! Büstün altında, Türkçe ve İspanyolca “Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu-yurtta barış, dünyada barış” yazıyor. Ata'mızın izinde git hep Alp!

Devrim müzesi Batista'nın başbakanlık sarayıymış; devrimciler, devrim sonrası sembolik olarak burayı hemen devrim müzesine dönüştürmüşler ve halkın kullanımına açmışlar. Alp allahtan uyuyordu da biz de biraz genel kültür gezisi yapabildik..

Mojito sadece 1 ya da 2 dolar çoğu yerde! Seviyorsanız Küba tam size göre..

Devrim Meydanı'nda Alp...

Havana'nın en sevdiğimiz ve belki de en çok vakit geçirdiğimiz meydanı Plaza Vieja!  Latin Amerika sanatçılarının Xico heykelleri sergisi olması meydana ayrı bir renk katmıştı, Alp'e de eğlence oldu tabii.. Xico bir meksikan köpek cinsiymiş, arkadaşlık ve insanlar arası kültürel değişimi sembolize ediyormuş. La Habana'nın 496. doğumgünü kutlamalarının bir parçası olarak proje başlatılmış; neden 500 değil de 496 onu işte anlamadık, bilemiyoruz:) Alp hepsini çok sevdi, her eseri tek tek sevdi öptü sarıldı..

Ve sonunda Sidecarlı motorsiklete binebildim ya, üstelik bizim sarı kafayla. Anı kumbarasına bir mutlu an ilavesi daha:) Çocukken Hollanda'da çok vardı bunlardan, taa o zamanlardan içimdedir ah bi binebilsem diye. Sonra adını hiç hatırlamıyorum ama sevdiğim bir çocuk dizisi bir kahraman vardı hayal meyal hatırlıyorum ana karakteri. Onun da vardı bu motorsikletten. Hayaller kurardım, binip istediğim heryere gidiyorum.. Ne maceralar! Alp'le olunca Küba'da en güzelinden oldu! Benim için en güzel anlardan!

Kaldığımız Casa particulares ve son bindiğimiz taksi.. Küba'ya veda fotosu..

Diğer Küba yazılarımız burada..