Cenevre Londra uçuşu iptal, neden acaba?

25.2.14
Geçen haftasonu benim sıramdı, Londra'dan Cenevre'ye gitmiştim. (Benim muhtemelen son gidişlerim zira, mart ortası gibi doğum iznine çıkıyorum) Gittim gitmesine de Londra'ya dönüşüm olaylı oldu.. Hatta, ilk denemede dönüşüm olamadı çünkü.

Londra Cenevre arası kaçıncı uçuş saymayı bıraktık artık. Her haftasonu birimiz kesin uçuyoruz. Daha önce Newcastle-Londra arası trenle yaptığımız yolculuktan kısa aslında ama, ülke değiştiriyoruz ya, her seferinde pasaport-gümrük kuyruğu bekleme, havaalanı olunca işin içinde havaalına ulaşım, uçağın kapısında bekleme ve valiz alma sürelerini de ilave edip bakınca yine 3-4 saate çıkıyor.

Newcastle Londra arası seyahatlerde treni tercih etmemizin sebebi hem hızlı hem pratik evet, en önemli sebebi aslında rötar ya da iptallerin neredeyse hiç olmaması. Kara kışa, yağmura rağmen trenler yine raylarda.

Cenevre'de bir haftasonu geçirdim ya, vakti yine en iyi şekilde değerlendirmek için Pazar akşamı yerine Pazartesi sabah en erken uçağa bilet alıyoruz. Sabahın erken saatinde kalktık, hazırlandım. Murat beni havaalanına bırakacak ev  havaalanına yakın, 10dk arabayla o kadar yakınız. Ama aynı zamanda şehrin içindeyiz. Şehir merkezi içinde havaalanı Cenevre yaşaması çok kolay bir şehir! Cenevre'de herşey birbirine çok yakın. Neyse gidiyoruz, yanımızdan ambulans, polis vs acayip bir acil durum konvoyu geçti. Arkası kesilmiyor, acı sirenlerle son sürat bir yere yetişmeye çalışıyorlar. Dedik hayırdır inşallah havaalanında birşey var. Yolumuza da devam ettik herhangi birşey de yok haberlerde.

Yine daha önceki uçuşlarda olduğu gibi, normal bir şekilde içeri girdim, pasaporttan da geçtim, sonra kapıya kadar gittim, diğer yolcularla beraber bekliyorum uçağa alacaklar bizi.. Bir anda, havaalanında bir alarm ve anons. ''Bir sonraki duyuruya kadar tüm giriş ve çıkışlar kapatıldı'' diyordu. Kimse ne olduğunu söylemiyor, açıklama yapan yok. Herkes panik, anlatamam atmosferi. Görünürde birşey yok ama işte bomba mıdır, bir saldırı mı var nedir diye endişeliyiz. Danışmaya koşanlar ne oluyor anlamaya çalışanlar. Cevap yok..  Kimse neler dönüyor bilmiyor!!

Hemen Murat'a haber verdim, sanki ne yapacaksa evden.. Ona göre o saatlerde uçağım çoktan kalkmalıydı. Bu kez göbüş de var ya, daha hassasım, korktuk epey endişelendik. Ama yapacak da birşey yok, bekliyoruz!

Birkaç saat geçti sonra durum anlaşıldı.. Etiyopya havayollarının Roma'ya giden uçağı kaçırılmış.  Cenevre havaalanına acil iniş yapmış. Durum çözülene kadar havaalanından çıkamadık. Tüm uçuşlar da iptal, mecburen bir sonraki güne kaldım. Bu arada mecburen diyorum da şikayetçi değilim yani, bizim canımıza minnet. Ama bu kadar heyecan yaratmayan senaryolar olsun lütfen ne bilim havakoşulları, ya da teknik sebepler filan.. Havaalanı giriş çıkış kapatılması anonsu vs gibi stres yaratmasın lütfen..

Göbüşle heyecanlı dakikalar yaşadıktan sonra, Murat'a kavuştuk evimize döndük. Benim müdür de çok anlayışlı sağolsun, ''Panik stres olmuşsunuzdur, sen bir dinlen acil bir iş de yok yarın gelince hallederiz herşeyi'' demez mi.. Bu İngiltere'de çalıştığımdan bu yana iş hayatına bakışım, müdürlerden beklentim filan acayip değişti onu da ayrıca anlatayım birgün. Neyse, biz göbüşle hemen yatağa..

Anladım ki, böyle saçmasapan şeyler, çok sık uçunca geliyormuş meğer insanın başına..

Not: Uçağa ne oldu derseniz. Yardımcı pilotmuş uçağı kaçıran, terör-merörle alakası yok, uçağa, yolculara filan da bir kastı yok. Niyeti Cenevre'den sığınma hakkı talep etmekmiş adamcağızın.. Ama ne yazık ki  tutuklamışlar. İşinde gücünde insan bakarsan, ama işte çaresiz kalmasın insan hayatta.