Panama'da Balina Gozleme Sezonu Contadora Adasi

19.9.15
Geçtiğimiz haftasonu, Panama'nın Pasifik okyanusu açıklarında bulunan Las Islas Perlas yani İnci Takımadaları"nın en çok bilinen adası, Contadora'ya gittik. Beyaz kumlu plajları ve berrak denizi ile zaten çok güzel olan  bu adalar, aynı zamanda  kambur balinaların göç yolları üzerinde olmasından dolayı  oldukça popüler Panama'da.. Panama'ya sadece 50 km mesafede olması da ayrı güzel, şehirden kaçmak isteyenlere birebir!

Islas Perlas, Pearl takımadaları aşağıdaki gibi irili ufaklı adalardan oluşuyor.

Adalara yakından bakınca da sol üst köşedeki adalardan biri Contadora.

Contadora'ya Panama merkezden deniz otobüsleri kalkıyor. Adaya isterseniz günübirlik, ya da konaklamalı gidebiliyorsunuz. Otelde birkaç iyi otel var ya da ev kiralamak da mümkün. Biz ilk gidişimizde önce bir anlayalım diye günübirlik gitmeyi tercih ettik.

Küçük gereksiz bir bilgi de verelim, hazır haritaya bakmışken. Haritanın sol alt köşesinde, San Jose diye bir ada var. İşte o ada, Latin Amerika Pasifik Okyanusu adaları içinde özel mülkiyet olan en büyük adaymış.. Evet, adamın biri almış mesela 50 plajı var şu anda, artık ne kadar büyük siz düşünün.. Panama'da gerçi çok normal birşey. Gazetelerin emlak sayfalarına bakarsanız satılık ada ilanlarını çok görürsünüz.

Neyse, Contadora diyordum.. Sabah saat 8de kalacak deniz otobüsünde yer bulabilmek için erkenden Amador Causeway'deki iskeleye gittik. Biletler ne yazık ki daha önceden alınamıyor, günün biletleri o gün sabah satılıyor. Erken giderseniz ancak yeriniz garanti.. Deniz otobüsüne bindikten sonra bekledik uzunca.. Halbuki, biletleri önceden satsalar bu kadar insan da erkenden gidip beklemez.. Beklerken boş durmadık kanala giren gemileri izledik.

Temmuzdan Ekim'e kadar balina gözlemleme turları yapılıyor. Yaklaşık olarak 2 saat süren,  yolcuğumuz keyifliydi. Panama şehir manzarasını geride bırakarak okyanusa açılmak güzeldi.

Balina izleme turları yapan birkaç tur şirketi var. Bize arkadaşlarımız, balıkçı kayıklarından bahsetmişti. Saatlik sizi balinaların olduklara yerlere götürüyorlar. Balıkçılar ile gidilecek turu önceden ayarlamaya gerek yok, adaya gidince orada bekleyen birkaç balıkçı görmüştük, hemen de anlaştık.

Bu arada garanti değil, şanslıysanız balina görebiliyorsunuz. Görmeden geri dönme ihtimali de var tabii. Kısmet! Şanslıydık biz, balina anne ve yavrusunu bir arada gördük. Gördük derken bu arada atlamadı sudan komple çıkmadı ama arada yüzgecini çıkardı, su püskürttü mesela. Alp de cok heyecanlandı. aramızdaki mesafe hiç abartmıyorum 10 metre var ya da yok. Doğal yaşamında bir balina görmek her zaman başımıza gelecek şey değildi! Anı beynimize kaydettik.

Kambur balina ve yavrusunu ucundan da olsa, azıcık gördükten sonra adaya geri döndük. Playa Galeon isimli plajın hemen yakınında Playa Larga plajı var. Oraya gidip biraz dinlendik. Alp önce kuma basmaktan hoşlanmadı ama çok çabuk geçti.. Ada ortamına ayak uydurdu hemen, Survivor Alp oldu hemencecik!

Survivor demişken; her ne kadar izlememiş olsak da, bu adanın 2006, 2007 ve 2013 senelerinde Survivor Türkiye'ye de ev sahipliği yapmış olduğunu söylemeden geçmeyelim. Bu adaya çok Türk ayak basmış kısaca;)

Ne yazıkki deniz otobüsleri saat 15 gibi  geri dönüyor. Dönüş yoluna geçtiğimizde çok yorulmuştuk, daha vapura henüz binmiştik ki, sağa sola şöyle bir bakınıp hemen uyuduk tabii ki.. Contadora adasını sevdik, günübirlik gidince gün çabucak bitti. Bir dahaki sefere konaklamalı geliriz muhtemelen..