Hola! Meksika-Yucatan Yarımadası Turu

10.3.16

Meksika'da ilk gittiğimiz yer güneydoğusunda Karayipler Denizi'ne kıyısı olan Quintana Roo bölgesinde bulunan Maya Rivierası. Neden bu bölgeyi seçtik derseniz, işte cevabı.. Yucatán Yarımadası, Maya kalıntıları yanı sıra sıcak ve yardımsever yerlileri, Milli Parkları, Eko-Parkları, zengin meksika mutfağı, muhteşem turkuaz Karayipler Denizi, benzersiz Cenoteleri pek çok farklı deneyimi bir arada sunuyor.

Bizim de amacımız, hem Maya-Meksika kültürünü görmek, hem de bir kaç gün deniz tatili yapabilmekti. Çevremizden de bölgeyle ilgili güzel şeyler duymuştuk. O zaman bir gidip kendimiz görmeliydik.

Amerikan filmlerinde gördüğümüz kadarıyla, Meksika'nın  Amerika'ya sınır bölgelerinde manzara pek iç açıcı değildir ya, bu tatil bölgelerinin resmedilenle hiç  alakası yok, onu net söyleyebiliriz:)

Şöyle genel hatları ile Maya Rivierası'ndaki önemli şehir merkezlerinden bahsedelim.

Cancun-Playa del Carmen - Tulum şehirlerinin olduğu bir sahil şeridi Maya Riviera'sı. Cancun bölgesi yaklasik 30 sene once kurulmuş, burası Meksika kültürünü göremeyeceğiniz çok turistik bir yer. Deniz kenarında büyük tatil köyleri var, Antalya Belek sahilleri gibi düşünebilirsiniz. Karayipler tabii turkuaz deniziyle , alabildiğine uzun beyaz kumsallarıyla ayrı güzel.. Amerikalı turistlere yönelik daha çok. Biz buraya uğramadan devam etmeyi tercih ettik.

Cancun'dan sonra Playa del Carmen popüler olmuş. Burası biraz daha Avrupalı turistleri çekmek için, nispeten daha küçük-butik otellerin bulunduğu hareketli turistik bir parti şehri aslında, Marmaris gibi..

Playa Del Carmen'den biraz daha ileride Tulum var.. Daha önce sadece backpackerların hippi gençlerin ugradığı maya kalıntılarının bulunduğu Mayalar'ın eski liman şehri Tulum ise şimdilerin en "tarz" beldesi olmuş. Deniz kumsal açısından değil de, tarz olarak bir Kaş diyebiliriz. Duruş olarak hani Kaş daha farklıdır ya. Öyle işte.. Tulum'da da yine alabildiğine uzun beyaz bir kumsal ve turkuaz renkli Karayipler denizi. Denize sadece 10 adım mesafede, kumsalda palmiyeler arasında minik butik hoteller, bazılarında "cabanas" denilen kulübelerde kalıyorsunuz. Inanılmaz bir keyif. Oda sayıları 5-10u geçmeyen otellerden bahsediyoruz. Fiyatlar biraz uçuk aslında.. Yeni trend Eco-chic denilen konsept yani hersey doğal, ama şık.. Haliyle bu ikili bir arada biraz tuzlu oluyor.

Maya Riviera'sında bu beldelerden herhangi birinde kalınabilir, herbirinden diğerine ulaşım çok rahat, çok yakınlar çünkü. Örneğin, Cancun havaalanından Tulum merkeze araba ile gitmek sadece 1saat30dk. Tek bir yerde kalıp, tüm bölge günübirlik turlarla rahatlıkla gezilebilir. Yapan arkadaşlarımız var.  Önce git sonra da geri dön, duble yol yapmamak için, farklı yerlerde konaklamayı ve yolu aza indirgemeyi tercih ettik biz.

Panama'dan 3 saatlik bir uçuştan sonra Cancun havaalanına indik. İner inmez bir araba kiraladık. Ve daha önce belirlediğimiz, aşağıdaki rotamıza başladık.

Meksika Maya Rivierası'nda 1 Haftalık Rotamız
** Puerto Morales (spontane durak)
** Playa del Carmen
** Xcaret Park- eko-arkeolojik park
** Tulum Beach
** Chichen Itza- Maya kalıntıları
** Tulum Maya kalıntıları
** Cenote ve Tekila tesisi gezileri

Biz Alp'le biraz daha esnek olabilmek adına günübirlik turlar yerine, araba kiralamayı tercih ediyoruz, böylece herhangi bir sıkılma, kusma, bez değiştirme vs gibi bir durumda mola verebiliyoruz. Beğendiğimiz bir yerde daha uzun kalabiliyoruz, ya da hiç hesapta olmayan ''güzelmiş dediğimiz bir yerde" durabiliyoruz..

Gezi rehberi olmak gibi bir iddaimiz yok, bizim gözümüzden bazı fotğraflarla Meksika Maya Riviera'sını anlatayım size.. Chichen Itza'yı, Tulum'u ve Cenoteleri ayrıca da yazacağım.

Bir tatilden beklediğinizden fazlası Meksika Yucatan bölgesinde!! Bu yüzden, bizim tavsiyemiz bir sonraki seyahatinizde, Meksika Yucatan bölgesini önceliklendirin, biletileri şimdiden alın ve planınızı yapmaya başlayın!

O zaman yeni bir macera başlasın mı? Kiralık aracımızla Cancun havaalanından çıkıyoruz, sahil yolundan ilk durak Playa del Carmen'e doğru gidiyoruz. Alp uçakta hiç uyumadığı için arabaya biner binmez uykuya dalıyor.

Playa del Carmen'e doğru giderken sahilde Puerto Morales diye şirin bir sahil kasabası var, burada Alp de hazır uyanmışken kısa bir yeme&içme molası verdik..

Puerto Morales'te iyiki durmuşuz çok güzeldi. Hatta sonradan göreceğimiz Playa del Carmen'den daha güzel bir denizi vardı.

Marmaris tadinda bir parti şehri, Playa del Carmen. Burada geceler hareketli.

Gece alemlerde Alp'in ne işi var diyenlere.. Buralarda hava erken kararıyor. Tüm sene neredeyse, gündüz ve gece eşit olduğu için akşam 18:30 da güneş batıyor ve 19:00 zifiri bir karanlık oluyor, sanırsın gecenin bir vakti. Panama'da hala alışamadığımız şeylerden! Yaz dedin mi uzun günler gelir ilk aklıma.. Neyse.. Alp'le tatillerimizde gündüz uykusunu alabilmesi için uyku saatlerinde ya pusetleyiz ya da o gün araba yolculuğu varsa, yolda olmayı tercih ediyoruz ki uyusun, gündüz uykusunu alınca akşam daha rahat ediyoruz. Gece de ne zaman uyursa Alp'e bırakıyoruz, zorlamıyoruz.. Mesela 9dan sonra uyusa aslında hepimiz için daha hayırlı oluyor hem akşam yemeğimizi yiyebiliyor hem de sabah 6da kalkmamış oluyoruz.. böylece herkes huzurlu oluyor:)

Turistik Meksika şapkalarını denedik Alp'le çok da eğlendik. Ama ben yine de Panama sapkasini tek geçerim!

Bizim meksika yemeği diye yediğimiz o wrap/dürümler var ya tacos, quesidillas, vs et, pilav peynir vs kombinasyonun aynısını sabah da yiyorlar. Bu Latin amerika kahvaltıları bizim alışabileceğimiz türden degil. Özetle aksam ne vardıysa sabah da onu yiyorlar. Mesela Panama'da sabahları kızarmış tavuk budu yiyorlar, kentucky tarzı.. Domates, mis beyaz peynir, zeytin olmadan kahvaltı olur mu!

Dia del Muerto / Ölüler günü Meksika'da önemli bir gün, 31 ekim'de festivaller eşliğinde kutlanıyor. Cadılarbayramından  farklı.. Amaç olmuş olanları anmak hatırlamak.. Birçok yerde iskeletleri, kuru kafalari goreceksiniz. Sevimli güzel olanları da var.

Meksika mezarları çok farklı. Rengarenk ve kalabalık. Renk ve obje cümbüşü.. Festival havasında dekorasyonlar oldukça ilginç.

Hediyelik bişeyler almak isterseniz, Playa del Carmen'de çeşitlilik çok ama orjinal şeyler değil çok turistik "made in China" hatta. Tulum planda var ise, en doğrusu alışverişi Tulum'a bırakmak! Çanak çömlek çokmeşhur  Meksika'da yol kenarlarında seramikçiler var mesela.

Meksika deyince otoportreleriyle taninmis unlu ressam'i Frida Kahlo'nun yuzunu bircok yerde gorebilirsiniz. hikayesi ilginc biri..

Taco bir sokak yemeği, konsept restoranlarda tanesi $5, sokakta veya salas restoranlarda ise 3 tanesi $1 dolar! Biz her ikisini de denedik.. Salas yerdeki Tacolar epey guzeldi. Bu da başka bir Taco'cu, hayır Türk dönercisi değil.. Bizim döner usulü pişiyor Taco'nun etlleri.

Meshur Taco'lar.. minik minik atistirmalik..
Biz Meksika'yi cok sevdik, tekrar geliriz diyerek ayrildik. Tatilden geriye kalan fotograflara donup bakinca yine dedik ne guzel tatildi diye.. Sıradaki Meksika şehri Mexico City, seneye..
Diğer Meksika yazılarımız hepsi bir arada burada..